Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Bioznanosti

interdisciplinarni doktorski študijski program

1. Prijava na razpis za vpis za študijsko leto 2025/2026 

2. Mentorstvo

3. Priznavanje v tujini pridobljene izobrazbe

4. Pogoji za vpis, merila ob omejitvi vpisa, priznavanje znanj in spretnosti

 

1. PRIJAVA NA RAZPIS ZA VPIS ZA ŠTUDIJSKO LETO 2025/26


PRIJAVNI ROK

PRIJAVO ZA VPIS MORAJO IZPOLNITI TUDI KANDIDATI ZA MLADE RAZISKOVALCE!


Kandidati za vpis se se lahko prijavite na na razpis za vpis na doktorski študijski program Bioznanosti do vključno petka, 22. 8. 2025. Pri prijavi sledite navodilom za oddajo prijave.

Postopek:

Prijavo je treba izpolniti in oddati elektronsko na SPLETNEM PORTALU eVŠ.

Kontakt za podporo prijaviteljem pri tehničnih težavah z vstopom v eVŠ preko sistema SI-SAPP je:
Enotni kontaktni center državne uprave (EKC):

DELOVNI ČAS: od ponedeljka do petka med 8.00 in 22.00 uro
- tel.: 080 2002 (od 8.00 do 22.00)
- tel. za klice iz tujine: 00 386 1 478 85 90
- e-pošta: ekc (at) gov.si

 

EN DEL PRIJAVNEGA OBRAZCA SO TUDI PRILOGE K PRIJAVI**, ki jih v obliki pdf. dokumentov dodate v prijavni obrazec.

Če bo ugotovljeno, da morate prijavo dopolniti, boste k temu pozvani na elektronski naslov, ki ste ga navedli v prijavi za vpis.

Na razpis se lahko prijavite tudi, če do zaključka prijavnega roka še ne boste imeli opravljenih vseh obveznosti predhodnega študija. Le-te morajo biti opravljene najkasneje do zaključka vpisnega obdobja, to je do 25. 9. 2025. Ko opravite zadnjo obveznost, to sporočite v Referat za študij 3. stopnje BF.

Če bo ugotovljeno, da mora kandidat prijavo dopolniti, bo k temu pozvan prek eVŠ portala ali na elektronski naslov, naveden v prijavi za vpis.


** PRILOGE K PRIJAVI:

1. kopije vseh že pridobljenih diplomskih listin:

- 1. in 2. bolonjske stopnje oz. enovitega magistrskega študija ali predbolonjske univerzitetne izobrazbe (priložite kopijo začasnega potrdila o diplomiranju, če diploma še ni bila izdana)

- če do zaključka prijav za vpis še ne boste zaključili 2. stopnje študija, priložite izjavo mentorja vašega magistrskega dela, kdaj je predviden datum zagovora (zagovor mora biti opravljen najkasneje do 25. 9. 2025).

- V primeru zaključenega magisterija znanosti po starih (predbolonjskih) podiplomskih študijskih programih, kandidat priloži tudi kopijo te listine.

2. kopijo priloge k diplomi ali potrdilo o opravljenih izpitih z navedbo povprečne ocene. Potrdila predložite za vse stopnje študija, ki ste jih zaključili (1. stopnja, 2. stopnja, predbolonjska univerzitetna izobrazba, magisterij znanosti..). Če ste diplomant Biotehniške fakultete, bomo podatke pridobili na fakulteti, če pa ste katerega od študijev zaključili na drugi fakulteti, priložite le te priloge.

3. izjava študijskega mentorja/-ice o prevzemu mentorstva. Mentorja si  izberete sami, ga kontaktirate in se z njim dogovorite o poteku vašega doktorskega študija in raziskovalnega dela. O izbiri za vaše raziskovalno delo najprimernejšega mentorja se lahko posvetujete s koordinatorjem znanstvenega področja, na katerega se prijavljate

4. Kratka idejna zasnova doktorske disertacije, podpisana s strani kandidata in mentorja.

5. Kopija osebnega dokumenta, v primeru, ko nimate slovenskega EMŠO (EU državljani kopijo osebne izkaznice ali potnega lista, državljani drugih držav pa kopijo potnega lista).

2. MENTORSTVO 


Kandidat mora imeti ob prijavi na vpis izbranega mentorja. Mentor mora podpisati Izjavo o prevzemu mentorstva. Kandidat to izjavo vstavi kot prilogo v prijavi obrazec na spletnem portalu eVŠ.

Pogoji za mentorstvo:

Mentor in somentor na doktorskem študiju je visokošolski učitelj UL z nazivom docent, izredni ali redni profesor oziroma znanstveni delavec z nazivom znanstveni sodelavec, višji znanstveni sodelavec ali znanstveni svetnik in ima izkazano raziskovalno aktivnost s širšega področja teme doktorske disertacije. Mentor ali somentor je lahko tudi oseba z ustrezno habilitacijo druge ustanove (domače ali tuje), ki ima reference s širšega področja teme doktorske disertacije, sodeluje v doktorskem študijskem programu ali je zaposlen na ustanovi, s katero ima UL ali članica UL sklenjen sporazum oziroma pogodbo o sodelovanju.

Minimalni pogoj za izkazovanje raziskovalne aktivnosti mentorja in somentorja je, da v zadnjih petih letih doseže 150 Z točk po SICRIS in hkrati doseže več kot 0 točk pri kazalcu pomembnih dosežkov A1/2 ali da v zadnjih petih letih objavi vsaj dve pomembni deli, kot je opredeljeno v Habilitacijskih merilih UL in prilogah članic k tem merilom. Pri ugotavljanju izpolnjevanja pogojev za mentorja in somentorja na znanstvenem področju se upoštevajo pomembna znanstvena dela, pri katerih je mentor oz. somentor prvi ali vodilni avtor. Na znanstvenih področjih, na katerih prvo oziroma vodilno avtorstvo ne obstaja ali se ne izkazuje na običajen način, mora biti jasno viden ustrezno pomemben prispevek kandidata pri teh delih.

V primeru daljše, najmanj šestmesečne upravičene odsotnosti mentorja ali somentorja na doktorskem študiju (npr.: bolezen, materinski, očetovski dopust...), se upoštevajo minimalni pogoji za izkazovanje raziskovalne aktivnosti na doktoratu znanosti ali umetniške aktivnosti na doktoratu umetnosti, dosežene v enoletnem podaljšanem roku, ali večletnem v primeru odsotnosti daljše od enega leta.

Mentorja, somentorja in zunanjega svetovalca imenuje senat članice UL, ki vodi postopek za pridobitev doktorata znanosti ali doktorata umetnosti. Senat članice odloča tudi o morebitni spremembi mentorja, somentorja ali zunanjega svetovalca.

Pogoje za mentorja, somentorja ter zunanjega svetovalca v treh mesecih po vpisu doktoranda na doktorski študij preveri pristojni organ članice. Somentorja in/ali zunanjega svetovalca lahko senat članice na predlog mentorja in doktoranda imenuje tudi kasneje med študijem.

Oseba je lahko mentor ali somentor skupno največ šestim doktorandom, ki so vpisani v kateri koli doktorski študijski program na UL in od njihovega zadnjega vpisa v letnik oziroma dodatno leto ni minilo več kot dve leti. V to število niso všteti doktorandi, ki so disertacijo že oddali v ocenjevanje. 

3. PRIZNAVANJE V TUJINI PRIDOBLJENE IZOBRAZBE

Vloga za priznanje tuje izobrazbe je del aplikacije Prijava za vpis na doktorski študij na portalu eVŠ.

Zahtevane priloge za postopek priznavanja v tujini pridobljene izobrazbe kandidat naloži kot pdf. dokumente v prijavnem obrazcu. Več lahko preberete na strani UL:

Kandidati s tujimi listinami o visokošolskem izobraževanju (uni-lj.si) 

Priloge morajo biti prevedene v angleški ali slovenski jezik.

Kandidati pripravi tudi kratek kronološki opis celotnega izobraževanja, v nekaj stavkih navede, kako je potekalo njegovo dosedanje izobraževanje. Opis je informativne narave.

 

4. POGOJI ZA VPIS, MERILA OB OMEJITVI VPISA, PRIZNAVANJE ZNANJ IN SPRETNOSTI

4.1 Pogoji za vpis

Na interdisciplinarni doktorski študij Bioznanosti se lahko vpišejo diplomanti:

  • študijskih programov druge stopnje;
  • študijskih programov, ki izobražujejo za poklice, urejene z direktivami Evropske unije (za zdravnike,  veterinarje,  zobozdravnike in farmacevte) in so ovrednoteni z najmanj 300 kreditnimi točkami po ECTS;
  • študijskih programov za pridobitev specializacije, ki so pred tem končali visokošolski strokovni program. Dodatne študijske obveznosti za posamezna področja v obsegu od 30 do 60 kreditnih točk po ECTS kandidatom določi pristojna komisija. Kandidati morajo opraviti obveznosti pred vpisom;
  • študijskih programov za pridobitev magisterija znanosti oziroma specializacije po končanem študijskem programu za pridobitev univerzitetne izobrazbe. Kandidatom se priznajo študijske obveznosti v obsegu 60 kreditnih točk po ECTS. Priznavanje študijskih obveznosti določi pristojna komisija v dogovoru z mentorjem;
  • študijskih programov za pridobitev univerzitetne izobrazbe, sprejetih pred 11. 6. 2004;
  • diplomanti drugih domačih in tujih univerz v skladu s predpisanimi pogoji kot veljajo za študente RS. Enakovrednost predhodno pridobljene izobrazbe v tujini se ugotavlja v postopku priznavanja tujega izobraževanja za nadaljevanje izobraževanja skladno s Statutom UL.

 

4.2 Merila za izbiro ob omejitvi vpisa

1. Uspeh na dosedanjem visokošolskem študiju

Povprečna ocena študija (brez ocene diplome) se točkuje:

Povprečen uspeh se točkuje linearno, po formuli: 4 x ocena – 20.

Izračun povprečne ocene:

Izračun povprečne ocene na dosedanjem visokošolskem študiju se pri študentih, ki so zaključili univerzitetno izobrazbo, sprejeto pred 11. 6. 2004 ali 1. in 2. stopnjo študija ali enovit študijski program ali specializacijo po opravljenem visokošolskem strokovnem študiju, izračuna s ponderiranjem, in sicer na način, da se povprečna ocena posamezne stopnje študija ponderira s številom let študija posamezne stopnje, sešteje za vse zaključene stopnje skupaj in deli s skupnim številom let študija.

2. Raziskovalno ali strokovno delo, nagrade

a) Znanstveni članek, monografija ali patent sprejet v postopek v RS (Cobiss tip 1.01 –, 1.02, 1.03, 1.16, 2.01, 2.18) - do 5 točk (prvo avtorstvo 5 točk, soavtorstvo 2 točki)
b) Aktivna udeležba na znanstveni konferenci (Cobiss tip 1.06, 1.08, 1.10, 1.12) – 2 točki
c) Strokovni članek na področju študija (Cobiss tip 1.04) - 2 točki
d) Nagrade povezane s študijem; na ravni univerze (5 točk); na ravni članice ali druge nagrade (2 točki)

Največje možno število točk, ki jih študent lahko dobi, je 40. V primeru, da seštevek točkovanja po navedenih merilih preseže 40 točk, se študentu prizna največ 40 točk. V primeru omejitve vpisa bodo izbrani kandidati z večjim skupnim številom zbranih točk.

Če bo na spodnji meji več študentov z enakim številom točk, se jih povabi na intervju in se nato med njimi odloči o izbranih kandidatih.
Odločitev o sprejetih kandidatih sprejme Programski svet Bioznanosti.

 

4.3 Priznavanje znanj in spretnosti

Znanja in spretnosti, pridobljene s formalnim, neformalnim ali izkustvenim učenjem pred vpisom v program, se bodo skladno z Merili za akreditacijo študijskih programov, priznavale na podlagi pisne prošnje kandidata in priloženih dokazil (spričeval in drugih listin), ki dokazujejo uspešno pridobljeno znanje ter vsebino teh znanj. O njih bo odločala pristojna komisija. Obseg ter vsebina tovrstnih znanj in spretnosti se ovrednoti po sistemu ECTS in po presoji na pristojni komisiji lahko nadomesti en izbirni predmet ali del temeljnega predmeta, izbranega na Interdisciplinarnem doktorskem študiju Bioznanosti (5 KT).

Pri priznavanju tovrstnih znanj in spretnosti se upoštevajo:

  • strokovna specializacija,
  • druga diploma visokošolskega zavoda, ki se tematsko navezuje na področje doktorskega študija,
  • objavljena znanstvena dela, patenti ipd., s področja, na katerega se študent prijavlja,
  • strokovna izpopolnjevanja, ki jih je mogoče kreditno ovrednotiti.

 

 

 

 

 

Vpisi v 1. letnik in višje letnike doktorskega študija Bioznanosti bodo potekali elektronsko, do 25. septembra 2025, le izjeme še do 30. septembra 2025 (oziroma do 30. 10. 2025).


 VPIS V 1. LETNIK: kandidati obvestilo o sprejetju na doktorski študij Bioznanosti in informacije o postopku vpisa prejmejo v sredini septembra tekočega leta. Pred začetkom izpolnjevanja vpisnega lista morajo imeti podpisan Predmetnik za 1. letnik, Izjavo mentorja, pa pridobljeno že ob prijavi. Skupaj z vpisno dokumentacijo morajo študenti oddati tudi Izjavo raziskovalca o zavezi k uresničevanju etičnih načel UL ter Pristopno izjavo za knjižnice.

- navodila za izpolnjevanje vpisnega lista za 1. letnik


VPIS V 2. LETNIK: študent mora imeti za vpis v 2. letnik izpolnjene izpitne obveznosti in individualno raziskovalno delo v skupnem obsegu vsaj 45 KT. Do 12. septembra 2025 študent v Referat za študij 3. stopnje BF prinese/pošlje izpolnjen Obrazec o opravljenih obveznostih za vpis v 2. letnik (nujno zaradi vpisa KT za opravljeno IRD v elektronski indeks študenta). Ko bo imel študent izpolnjene pogoje za vpis, bo prejel položnico za vpisnino za 2. letnik. S tem bo imel odprt vpisni list za 2. letnik in ga bo lahko izpolnil. Odda ga skupaj s Predmetnikom za 2. letnik.
Vpis bo potekal med 28. avgustom in 25. septembrom 2025 (le izjeme do 30. septembra 2025).

- vpisna dokumentacija za vpis v 2. letnik

- navodila za izpolnjevanje vpisnega lista za 2. letnik


VPIS V 3. LETNIK
: študent mora imeti do vpisa v 3. letnik opravljene vse izpitne obveznosti, opravljeno individualno raziskovalno delo za 1. in 2. letnik ter uspešno predstavljeno temo in na senatu fakultete odobreno temo doktorske disertacije. Najkasneje do 12. septembra 2025 študent v Referat za študij 3. stopnje BF prinese/pošlje Obrazec o opravljenih obveznostih za vpis v 3. letnik (nujno zaradi vpisa KT za opravljeno IRD v elektronski indeks študenta). Študent pošlje  obrazec tudi v primeru, če do takrat še ne bo imel opravljenih/vpisanih vseh izpitnih obveznosti. Ko bo imel študent izpolnjene vse pogoje za vpis, bo prejel položnico za vpisnino za 3. letnik. S tem bo imel odprt vpisni list za 3. letnik in se bo lahko vpisal.
Vpis bo potekal med 28. avgustom in 25. septembrom 2025 (le izjeme do 30. septembra 2025).

- vpisna dokumentacija za vpis v 3. letnik

- navodila za izponjevanje vpisnega lista za 3. letnik


VPIS V 4. LETNIK 4-letnega programa
: študent mora imeti do vpisa v 4. letnik opravljeno opravljeno individualno raziskovalno delo za 3. letnik ter odobreno temo doktorske disertacije na senatu Univerze v Ljubljani. Najkasneje do 12. septembra 2025 študent v Referat za študij 3. stopnje BF prinese/pošlje Obrazec o opravljenih obveznostih za vpis v 4. letnik (nujno zaradi vpisa KT za opravljeno IRD v elektronski indeks študenta). Ko bo imel študent izpolnjene vse pogoje za vpis, bo prejel položnico za vpisnino za 4. letnik. S tem bo imel odprt vpisni list za 4. letnik in se bo lahko vpisal.

Vpis bo potekal med 28. avgustom in 25. septembrom 2025 (le izjeme do 30. septembra 2025).

- vpisna dokumentacija za vpis v 4. letnik

- navodila za izponjevanje vpisnega lista za 4. letnik

 

VPIS V DODATNO LETO: vpis bo potekal do 25. septembra 2025. Najkasneje do 12. septembra 2025 študent v Referat za študij 3. stopnje BF prinese/pošlje Obrazec o opravljenem raziskovalnem delu ob zaključku 4. letnika.

- vpisna dokumentacija za vpis v dodatno leto

- navodila za izpolnjevanje vpisnega lista za dodatno leto

 

 

 

Štiri letni doktorski študijski program je bil prvič razpisan v študijskem letu 2019/20. S tem študijskim letom vpis v 1. letnik triletnega programa ni več mogoč.

Študijski program je sestavljen iz organiziranega dela pouka (predavanj, vaj, predstavitve teme doktorske disertacije idr.) v obsegu 60 kreditnih točk, preostalih 180 kreditnih točk pa je namenjenih individualnemu raziskovalnemu delu za doktorsko disertacijo.

Program sestavljata dve vrsti predmetov: 

  • teoretični predmeti (po 5 ali 10 KT)
  • individualno raziskovalni predmeti (po 5 ali 10 KT)

Doktorand skupaj z mentorjem in koordinatorjem področja izbere predmete iz nabora vseh predmetov v programu. Predmetnik odobri koordinator znanstvenega področja, na katerega je doktorand vpisan. Izbor predmetov je možen tudi iz predmetnikov drugih primerljivih programov domačih in tujih univerz, ki imajo programe ovrednotene po sistemu ECTS ali drugih sistemih, ki omogočajo primerjavo vrednotenja. Doktorand si lahko v 1. in 2. letniku izberejo skupno do 15 KT izbirnih vsebin iz drugih programov. Doktorand izbira predmete glede na raziskovalno področje doktorske disertacije.

Načini in oblike izvajanja študija

Študij se organizira in izvaja po načelih kreditno ovrednotenega študija, poteka pa s predavanji, seminarji, konzultacijami, individualnim izpopolnjevanjem in aktivnim sodelovanjem v raziskovalnem procesu. Če se k predmetu prijavi manj kot 5 kandidatov, se predmet izvaja le v obliki konzultacij. Študent se o izvedbi konzultacij dogovori neposredno z nosilcem predmeta. Pri predmetih, kjer se prijavi 5 ali več kandidatov, so organizirana predavanja, urnike teh predavanj se objavi pod rubriko Urniki.

Načini ocenjevanja

V skladu s Statutom UL se uspeh na izpitu ocenjuje z oce­nami od 5- 10, pri čemer za pozitivno oceno šteje ocena od 6 - 10. Delnih izpitov pri predmetih ni. Ocene so enojne.
Po programu bodo izpiti pisni ali ustni, ocena pa je lahko v celoti pridobljena tudi s seminarskimi nalogami ali projekti. Študijske obveznosti se lahko ocenjujejo tudi z ocenami: opravil z odliko, opravil ali ni opravil.

Menjava znanstvenega področja študija

Študent lahko zamenja znanstveno področje študija do trenutka, ko odda vlogo za odobritev teme doktorske disertacije. Prošnjo za zamenjavo področja obravnava Programski svet Bioznanosti

Zamenjava / izpis že vpisanega predmeta

Študent doktorskega študija Bioznanosti lahko zaprosi za zamenjavo že vpisanega predmeta le v primeru, če še ni pristopil k predavanjem ali konzultacijam. Prošnja, ki jo obravnava Programski svet Bioznanosti, mora biti podpisana s strani študenta, mentorja, nosilca predmeta, ki ga študent izpisuje in nosilca predmeta, ki ga študent želi vpisati. 


Struktura študijskega programa po letnikih

Prvi letnik:

  • izbirni predmeti (izbor možen med vsemiizbirnimi predmeti izbranega ali drugega znanstvenega področja) - 30 KT

  • individualno raziskovalno delo (30 KT)

Skupaj 60 KT 

V 1. letniku si doktorand izbere izbirne predmete v skupnem obsegu 30 KT: predmete si izbere v dogovoru z mentorjem in glede na področje raziskovalnega dela. Predmetnik potrdi koordinator izbranega znanstvenega področja.

Že v prvem letniku se doktorand lahko udeleži predstavitev tem doktorskih disertacij drugih doktorandov. Udeležba na najmanj treh predstavitvah je pogoj za prijavo teme doktorandove doktorske disertacije v drugem letniku študija.

Drugi letnik:

  • izbirni predmeti (15 KT)

  • uspešna predstavitev teme doktorske disertacije (5 KT)

  • individualno raziskovalno delo (40 KT)

Skupaj 60 KT 

V 2. letniku si doktorand izbere izbirne predmete v skupnem obsegu 15 KT: predmete si izbere v dogovoru z mentorjem in glede na področje raziskovalnega dela. Predmetnik potrdi koordinator izbranega znanstvenega področja.

Doktorand do začetka poletnega semestra v 2. letniku študija odda Vlogo za odobritev teme in naslova doktorske disertacije na tisto članico, izvajalko programa, ki je zadolžena za koordinacijo znanstvenega področja, na katerega je doktorand vpisan.

Do oddaje vloge za odobritev teme in naslova svoje doktorske disertacije se mora doktorand udeležiti predstavitve vsaj treh tem doktorskih disertacij drugih doktorandov. Ob oddaji svoje Vloge priloži dokazilo (obrazec), s katerim izkaže udeležbo na predstavitvah tem.

Tretji letnik:

  • individualno raziskovalno delo (60 KT)

Skupaj 60 KT

Vsebina 3. letnika se nanaša na raziskovalno delo ter pripravo znanstvenega članka.

Četrti letnik:

  • individualno raziskovalno delo (50 KT)

  • uspešna predstavitev doktorske disertacije pred javnim zagovorom (5 KT)

  • izdelava doktorske disertacije in javni zagovor (5 KT)

Skupaj 60 KT

Vsebina 4. letnika se nanaša na raziskovalno delo ter izdelavo in zagovor doktorske disertacije.

Razpis za vpis v prvi letnik triletnega študijskega programa Bioznanosti je bil zadnjič objavljen v študijskem letu 2018/19. Študenti, ki so vpisani na triletni program in v njem redno napredujejo, študij zaključijo na triletnem programu. Če vmes pavzirajo ali ponavljajo letnik, se jih vključi v štiriletni program študija, ki je bil prvič razpisan v študijskem letu 2019/20.

Študijski program je sestavljen iz organiziranega dela pouka (predavanj, vaj, predstavitve teme doktorske disertacije idr.) v obsegu 60 kreditnih točk, preostalih 120 kreditnih točk pa je namenjenih individualnemu raziskovalnemu delu za doktorsko disertacijo.

Program sestavljata dve vrsti predmetov: 

  • teoretični predmeti (po 5 ali 10 KT)
  • individualno raziskovalni predmeti (po 5 ali 10 KT)

Doktorand skupaj z mentorjem in koordinatorjem področja izbere predmete iz nabora vseh predmetov v programu. Predmetnik odobri koordinator znanstvenega področja, na katerega je doktorand vpisan. Izbor predmetov je možen tudi iz predmetnikov drugih primerljivih programov domačih in tujih univerz, ki imajo programe ovrednotene po sistemu ECTS ali drugih sistemih, ki omogočajo primerjavo vrednotenja. Doktorand si lahko v 1. in 2. letniku izberejo skupno do 15 KT izbirnih vsebin iz drugih programov. Doktorand izbira predmete glede na raziskovalno področje doktorske disertacije.

Načini in oblike izvajanja študija

Študij se organizira in izvaja po načelih kreditno ovrednotenega študija, poteka pa s predavanji, seminarji, konzultacijami, individualnim izpopolnjevanjem in aktivnim sodelovanjem v raziskovalnem procesu. Če se k predmetu prijavi manj kot 5 kandidatov, se predmet izvaja le v obliki konzultacij. Študent se o izvedbi konzultacij dogovori neposredno z nosilcem predmeta. Pri predmetih, kjer se prijavi 5 ali več kandidatov, so organizirana predavanja, urnike teh predavanj se objavi pod rubriko Urniki.

Načini ocenjevanja

V skladu s Statutom UL se uspeh na izpitu ocenjuje z ocenami od 1 - 10, pri čemer za pozitivno oceno šteje ocena od 6 - 10. Delnih izpitov pri predmetih ni. Ocene so enojne. Po programu bodo izpiti pisni ali ustni, ocena pa je lahko v celoti pridobljena tudi s seminarskimi nalogami ali projekti.

Menjava znanstvenega področja študija

Študent lahko zamenja znanstveno področje študija do trenutka, ko odda vlogo za odobritev teme doktorske disertacije. Prošnjo za zamenjavo področja obravnava Programski svet Bioznanosti

Zamenjava / izpis že vpisanega predmeta

Študent doktorskega študija Bioznanosti lahko zaprosi za zamenjavo že vpisanega predmeta le v primeru, če še ni pristopil k predavanjem ali konzultacijam. Prošnja, ki jo obravnava Programski svet Bioznanosti, mora biti podpisana s strani študenta, mentorja, nosilca predmeta, ki ga študent izpisuje in nosilca predmeta, ki ga študent želi vpisati. 


Struktura študijskega programa po letnikih

Prvi letnik:

  • izbirni predmeti (izbor možen med vsemiizbirnimi predmeti izbranega ali drugega znanstvenega področja) - 30 KT

  • individualno raziskovalno delo (30 KT)

Skupaj 60 KT 

V 1. letniku si doktorand izbere izbirne predmete v skupnem obsegu 30 KT: predmete si izbere v dogovoru z mentorjem in glede na področje raziskovalnega dela. Predmetnik potrdi koordinator izbranega znanstvenega področja.

Že v prvem letniku se doktorand lahko udeleži predstavitev tem doktorskih disertacij drugih doktorandov. Udeležba na najmanj treh predstavitvah je pogoj za prijavo teme doktorandove doktorske disertacije v drugem letniku študija (velja za študente, vpisane v 1. letnik prvič v študijskem letu 2017/18).

 

Drugi letnik:

  • izbirni predmeti (15 KT)

  • uspešna predstavitev teme doktorske disertacije (5 KT)

  • individualno raziskovalno delo (40 KT)

Skupaj 60 KT 

V 2. letniku si doktorand izbere izbirne predmete v skupnem obsegu 15 KT: predmete si izbere v dogovoru z mentorjem in glede na področje raziskovalnega dela. Predmetnik potrdi koordinator izbranega znanstvenega področja.

Doktorand do začetka poletnega semestra v 2. letniku študija odda Vlogo za odobritev teme in naslova doktorske disertacije na tisto članico, izvajalko programa, ki je zadolžena za koordinacijo znanstvenega področja, na katerega je doktorand vpisan.

Do oddaje vloge za odobritev teme in naslova svoje doktorske disertacije se mora doktorand udeležiti predstavitve vsaj treh tem doktorskih disertacij drugih doktorandov. Ob oddaji svoje Vloge priloži dokazilo (obrazec), s katerim izkaže udeležbo na predstavitvah tem  (velja za študente, vpisane v 1. letnik prvič v študijskem letu 2017/18).

Tretji letnik:

  • individualno raziskovalno delo (50 KT)

  • uspešna predstavitev doktorske disertacije pred javnim zagovorom (5 KT)

  • izdelava doktorske disertacije in javni zagovor (5 KT)

Skupaj 60 KT

Vsebina 3. letnika se nanaša na raziskovalno delo ter izdelavo in zagovor dokorske disertacije.

Interdisciplinarni doktorski študijski program Bioznanosti predstavlja po bolonjski shemi program tretje stopnje.
Študijske obveznosti programa so v skladu z Zakonom o visokem šolstvu in Merili za akreditacijo visokošolskih zavodov in študijskih programov, ki jih je sprejel Svet RS za visoko šolstvo, ovrednotene po Evropskem prenosnem kreditnem sistemu (ECTS - European Credit Transfer System). S tem je omogočena direktna vključitev delov programa v mednarodno izmenjavo z univerzami iz držav, ki sistem ECTS uporabljajo.
Cilj programa je usposobiti doktorande za znanstveno delo na področjih temeljnih in aplikativnih ved o življenju, ki bodo sposobni razvijati nova znanja v okviru akademsko raziskovalne kariere ali prenesti znanja v vsakdanjo prakso. V študiju so zastopane tradicionalne znanstvene smeri ved o življenju, dopolnjene z novejšimi, ki jih narekuje razvoj novih tehnologij in potreb v družbi.

Triletni in štiriletni študijski program Bioznanosti

Razpis za vpis v prvi letnik triletnega študijskega programa Bioznanosti je bil prvič objavljen v študijskem letu 2009/10 in zadnjič v študijskem letu 2018/19. Študenti, ki so vpisani v program znotraj tega obdobja in redno napredujejo, študij zaključijo v triletnem programu. Triletni študij obsega 180 kreditnih točk. 1 KT je ovrednotena s 25 urami študentovega dela. Študijski program je sestavljen iz organiziranega dela pouka v obsegu 60 kreditnih točk, preostalih 120 kreditnih točk pa je namenjenih individualnemu raziskovalnemu delu za doktorsko disertacijo.

S študijskim letom 2019/20 je bil prvič razpisan štiriletni študijski program Bioznanosti. S študijskim letom 2019/20 vpis v 1. letnik triletnega program ni več mogoč. Štiriletni študij obsega 240 kreditnih točk. 1 KT je ovrednotena s 25 urami študentovega dela. Študijski program je sestavljen iz organiziranega dela pouka v obsegu 60 kreditnih točk, preostalih 180 kreditnih točk pa je namenjenih individualnemu raziskovalnemu delu za doktorsko disertacijo.

 

                                        

 

ŠOLNINA v študijskem letu 2025/26

Šolnina za študente štiriletnega študijskega programa Bioznanosti znaša:
1. letnik: 4.200,00 EUR,
2. letnik: 4.200,00 EUR,
3. letnik: 2.400,00 EUR,
4. letnik: 2.400,00 EUR.

Ob rednem napredovanju bodo stroški celotnega študija znašali 13.200,00 EUR.
 
Plačilo šolnine za posamezen letnik študija bo razdeljeno na pet enakih obrokov, prvega se plača do 15. 12. tekočega leta, naslednje v naslednje koledarskem letu in sicer do: 15. 1., 15. 3., 15. 5. in 15. 7..

 

PRISPEVKI za študij bodo v študijskem letu 2025/26 bood znašali 35,90 € za posamezen letnik študija.

Izpis pred koncem študijskega leta

Študent/-ka mora plačati del šolnine tudi takrat, kadar se pred zaključkom študijskega leta izpiše z Univerze v Ljubljani, in sicer:  

  • 10% pogodbene šolnine, če se izpiše do 31. 10. tekočega leta oziroma v 15. dneh po sklenitvi pogodbe,
  • 50% pogodbene šolnine, če se izpiše do konca prvega semestra.

V primeru, da se študent/-ka izpiše po koncu prvega semestra, plača šolnino v celoti za letnik, v katerega je vpisan/-a. 

Plačnik šolnine

Vpisnino plača študent sam. Šolnino plačuje študent sam ali pa mu jo plačuje tretja oseba (javni zavod, podjetje...). Na izjavo o plačniku študija se zapiše, kdo je plačnik šolnine.

Status mladega raziskovalca:

O možnostih pridobitve statusa mladega raziskovalca si oglejte spletno stran Univerze v Ljubljani ter strani ostalih univerz in inštitutov po Sloveniji.

Štipendije in sofinanciranje študija

O možnostih štipendiranja si oglejte spletno stran:

Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije

Sofinanciranje šolnin po Uredbi o sofinanciranju doktorskega študij. Več o tem na spletni strani UL: 

https://www.uni-lj.si/studij/doktorski/financiranje/

Študentom za namen sofinanciranje šolnin po tej uredbi ni treba oddati nobene vloge, na fakultetah po zaključku vpisov pripravimo seznam študentov, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje in ga posredujemo na Univerzo v Ljubljani. Vsi študenti, ki pogoje za sofinanciranje izpolnijo, so upravičeni do sofinanciranja šolnine. Vsi študenti dobijo enak % sofinancirane šolnine. Študenti so o višini sofinanciranja obveščeni sredi novembra tekočega leta.

Ceniki

Podkategorije

PREDAVANJA IN KONZULTACIJE NA DOKTORSKEM ŠTUDIJU BIOZNANOSTI

Na doktorskem študiju Bioznanosti so predavanja organizirana le pri predmetih, ki si jih izbere vsaj pet študentov. Seznam predmetov s predavanji za študijsko leto 2024/25 je objavljen v spodnji tabeli. Seznam še ni dokončen, do konca oktobra bo morda dodan še kakšen predmet.

Urniki za predmete, ki se bodo izvajali s predavanji, bodo v spodnji tabeli objavljeni le za tiste predmete,  kjer bo pri koordinaciji njihove priprave sodeloval Referat za doktorski študij BF. Pri večini predmetov bodo nosilci predmetov sami pripravili urnike izvedbe predmetov. V teh primerih bodo predavatelji kontaktirali neposredno študente pri predmetu in se z njimi dogovoril o terminih izvedbe.

Pri vseh ostalih predmetih, ki jih ni v spodnji tabeli, je število študentov manjše od pet in ti predmeti se bodo izvajali s konzultacijami oziroma interaktivnimi predavanji. Študenti se boste o izvedbi konzultacij dogovorjali sami neposredno z nosilci predmetov (če je izvajalcev pri predmetu več, je nosilec prvo napisani predavatelj). Z njimi se boste lahko začeli dogovarjati v drugi polovici oktobra. Če nosilca predmeta ne boste kontaktirali do konca decembra 2024, lahko predavatelj sam določi termine za izvedbo konzultacij.

Če ste si predmete izbrali tudi na drugih doktorskih študijih, se morate o njihovi izvedbi sami pozanimati v referatu fakultete, ki tisti študij razpisuje. Drugi referat so že obveščeni o doktorandih Bioznanosti, ki ste si izbrali predmete pri njih. 

SEZNAM PREDMETOV  IZ PREDMETNIKA BIOZNANOSTI, PRI KATERIH BODO ORGANIZIRANA PREDAVANJA:

 Naslov predmeta    Nosilec predmeta     Termin izvedbe 
Bioinformacijska orodja in podatkovne zbirke  Jakše Jernej

 URNIK 

Geografski informacijski sistemi kot raziskovalno orodje v biologiji in varstvu narave   Zagmajster Maja

 predavateljica bo termine izvedbe predmeta uskladila s študenti

Iskanje informacij in priprava člankov  Bartol Tomaž

 URNIK

Mikroskopija in analiza slike bioloških vzorcev  Kostanjšek Rok

 URNIK

Mikroskopija in analiza slike bioloških vzorcev - projektno delo

 Kostanjšek Rok  URNIK
Multivariatne statistične metode  Kastelec Damijana

 URNIK 

Načrtovanje raziskovalnega dela in priprava projekta  Droben Damjana

 URNIK

Načrtovanje raziskovalnega dela in priprava projekta - praktično delo  Drobne Damjana

 URNIK

Statistična analiza bioloških podatkov  Kajin Maja

 URNIK

predavanja potekajo hibridno, v predavalnici in na daljavo, preko dostopa:

predavanja-SABP

Statistične metode za analizo podatkov  Košmelj Katarina

 URNIK

Uvod v znanosti o podatkih  Zupan Blaž

Termini izvajanja predmeta so objavljeni na spletni strani: 

https://notes.biolab.si/books/ul-announce/dm101

Prvo predavanje: 11. 11. 2024 ob 17.15 uri.